Όπως και οι απλές μεταβλητές μπορούν να αρχικοποιηθούν έτσι και οι πίνακες μπορούν να έχουν αρχικές
τιμές.
Ο συνηθισμένος τρόπος αρχικοποίησης είναι να χρησιμοποιήσουμε
τον τελεστή = μετά από την δήλωση του πίνακα.
Οι τιμές των στοιχείων περικλείονται σε άγκιστρα { }
και διαχωρίζονται με κόμμα.
Για παράδειγμα :
int pinakas [3] = { 0 , 1 , 2 } ;
pinakas[0] 0
pinakas[1] 1
pinakas[2] 2
Σε περίπτωση όπου οι τιμές είναι λιγότερες από το πλήθος των
στοιχείων του πίνακα τα υπόλοιπα στοιχεία αρχικοποιούνται με τις τιμές 0.
Για παράδειγμα :
int pinakas [5] = { 0 , 1 , 2 } ;
pinakas [0] 0
pinakas [1] 1
pinakas [2] 2
pinakas [3] 0
pinakas [4] 0
Σε περίπτωση που παραλειφθεί το μήκος του πίνακα τότε ο
μεταγλωττιστής θα δημιουργήσει ένα πίνακα με μέγεθος όσο το πλήθος των τιμών
μέσα στα άγκιστρα.
Για παράδειγμα :
float pinakas [ ] = { 0.5 , 1.4 , 2.3 } ;
Ο μεταγλωττιστής δημιουργεί έναν πίνακα τριών πραγματικών
αριθμών με τις τιμές 0.5 , 1.4 , 2.3 στα στοιχεία του .
Αν πριν από την δήλωση του πίνακα υπάρχει η λέξη const τότε δεν επιτρέπεται καμία αλλαγή στις τιμές
του πίνακα.
Για παράδειγμα :
const int pinakas [ ] = { 0 , 1 } ; pinakas[0] = 10 ;
Αυτή η εντολή δεν επιτρέπεται και ο μεταγλωττιστής θα πετάξει μήνυμα λάθους.