Social Buttons

Αρχικοποίηση Μονοδιάστατου Πίνακα

Όπως και οι απλές μεταβλητές μπορούν να αρχικοποιηθούν  έτσι και οι πίνακες μπορούν να έχουν αρχικές τιμές.
Ο συνηθισμένος τρόπος αρχικοποίησης είναι να χρησιμοποιήσουμε τον τελεστή = μετά από την δήλωση του πίνακα.
Οι τιμές των στοιχείων περικλείονται σε άγκιστρα   { }   και διαχωρίζονται με κόμμα.

Για παράδειγμα :


int  pinakas [3] = { 0 , 1 , 2 } ;


pinakas[0]           0
pinakas[1]           1
pinakas[2]           2

Σε περίπτωση όπου οι τιμές είναι λιγότερες από το πλήθος των στοιχείων του πίνακα τα υπόλοιπα στοιχεία αρχικοποιούνται με τις τιμές 0.

Για παράδειγμα :


int  pinakas [5] = { 0 , 1 , 2 } ;


pinakas [0]          0
pinakas [1]          1
pinakas [2]          2
pinakas [3]          0
pinakas [4]          0

Σε περίπτωση που παραλειφθεί το μήκος του πίνακα τότε ο μεταγλωττιστής θα δημιουργήσει ένα πίνακα με μέγεθος όσο το πλήθος των τιμών μέσα στα άγκιστρα.

Για παράδειγμα :


float pinakas [ ] = { 0.5 , 1.4 , 2.3 } ;



Ο μεταγλωττιστής δημιουργεί έναν πίνακα τριών πραγματικών αριθμών με τις τιμές 0.5 , 1.4 , 2.3 στα στοιχεία του .

Αν πριν από την δήλωση του πίνακα υπάρχει η λέξη const  τότε δεν επιτρέπεται καμία αλλαγή στις τιμές του πίνακα.

Για παράδειγμα :


const  int  pinakas [ ] = { 0 , 1 } ;

pinakas[0] = 10 ;

Αυτή η εντολή δεν επιτρέπεται και ο μεταγλωττιστής θα πετάξει μήνυμα λάθους.
Copyright © 2015 Sofronas Konstantinos - Sotirios. All Rights Reserved. Designed By Sofronas